W piątek ogłoszono nowe zasady, które obowiązywać będą w drugiej edycji Bricklink Designer Program, określanej mianem „Series 1”.
Spokojnie – jeżeli projektujecie swój zestaw, to macie czas do lutego na jego dopracowanie. Nabór do drugiej edycji rozpocznie się właśnie 1 lutego i potrwa cały miesiąc.
Musicie przy tym kierować się nowymi wytycznymi, których listę znajdziecie tutaj>>. Z ważniejszych wymienić należy:
- projekty muszą być przygotowane w BrickLink Studio
- liczba elementów w danym projekcie musi zawierać się w przedziale 400-4000
- projekt nie mogą być modyfikacją istniejącego zestawu lub być nową wersją popularnych motywów, np. siedzib strażaków czy posterunków policji
- projekt nie może zawierać elementów, które są nawiązaniem do własności intelektualnej innych firm (dotyczy to także serii LEGO na licencjach, np. LEGO Star Wars czy LEGO Ninjago)
- należy używać elementów dostępnych jedynie w oficjalnej palecie BDP
- liczba minifigurek jest ograniczona do jednej na każde 325 klocków
- jedną minifigurkę można wykorzystać tylko raz
- należy stosować określoną paletę kolorów
- model musi być stabilny, czyli możliwy do przenoszenia
- do projektu należy dołączyć czytelną instrukcję budowy
Głosowanie na projekty odbędzie się w dniach 7-31 marca. W kwietniu i maju jury LEGO oceni wskazane przez użytkowników projekty i pod koniec ogłosi wyniki – 5 zwycięskich projektów.
W lutym 2023 społeczność będzie mogła zamawiać przyszłe zestawy (ograniczenie do dwóch na osobę). Projekty, które otrzymają 3 tys. zamówień wejdą do produkcji i zostaną wydane w 20 tys. egzemplarzy każdy.
Zestawy trafią do nas latem lub jesienią 2023 roku.
***
W tym roku z produkcji wyleci wiele zestawów LEGO. Ich aktualną listę znajdziecie w naszym zestawieniu Wycofań LEGO 2022.
Po więcej nowości dołączcie do naszej społeczności na Facebooku: https://www.facebook.com/klockinews
Artykuł zawiera linki afiliacyjne. Robiąc zakupy dzięki nim wspieracie rozwój tego bloga. Dzięki!