Firma SentiOne, zajmująca się monitoringiem internetu sprawdziła, o jakich zabawkach najczęściej rozmawiają Polacy w sieci. Najczęściej wymieniane są klocki Lego, których dotyczy ponad 40 proc. wszystkich dyskusji na temat zabawek.
Według SentiOne w ostatnich 12 miesiącach zabawek dotyczyło ponad 456 tys. dyskusji w polskim internecie. Aż 42 proc. poświęconych było marce Lego.
Najczęściej internauci prosili o radę, jaki zestaw kupić i dopytywali o liczbę klocków w poszczególnych zestawach w stosunku do ich ceny. Drugim najczęściej pojawiającym się kontekstem są zbiórki na rzecz dzieci z Ukrainy i prośby „kupcie zabawki – np. klocki Lego”.
W trzeciej kolejności najwięcej rozmów dotyczy programu „Lego Masters”. Dzięki niemu stacja TVN skutecznie zwiększa swoje zasięgi na TikToku. O LEGO częściej rozmawiają mężczyźni, chociaż na Facebooku liczba wypowiedzi rozkłada się po równo między płciami. Stąd też pochodzi większość wzmianek – aż 45,5 proc.
Drugą pod względem popularności zabawką wśród polskich internautów jest lalka Barbie, której dotyczy 1/3 internetowych dyskusji. W przeciwieństwie do klocków Lego, w tym wypadku większość osób wypowiadających się to kobiety. Na trzecim miejscu znalazła się nie konkretna marka, ale typ zabawki – puzzle.
***
W tym roku z produkcji wyleci wiele zestawów LEGO. Ich aktualną listę znajdziecie w naszym zestawieniu Wycofań LEGO 2022.
Po więcej nowości dołączcie do naszej społeczności na Facebooku: https://www.facebook.com/klockinews